1. Ta strona używa cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie w celach utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.

    Więcej informacji...

Vzduch na poplasny naboj

Temat na forum 'Ciekawostki z bazarów' rozpoczęty przez veco, Grudzień 17, 2020.

  1. veco

    veco Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 28, 2015
    Miasto:
    Wrocław
    na aukro wystawiono taka przerobiona wiatrówke na slepy nabój. U nas takie przeróbki sa niedozwolone w czechach także. Najczesciej przerabiane sa wiatrówki kalibru 5,5 m - bo tam bez problemów mozna je przerobic na tzw KBKS - strzelajacy nabojami kal 22 lub slepakami napedzajacymi sruty kal 5,5 Jedyny problem to wyrzutnik łusek. Mozna je kupic tanio bo sprzedwca chce sie jej pozbyc- za ta chce 1500 ck.. Osobiscie kupowania ich nie polecam za wzgledu na mozliwe klopoty z prawem a tych co chca je nabyc by z powrotem wrócic do stanu normalnej wiatrówki informuje ze moga miec z tym problemy- rozwiercona komora nabojowa - uszkodzony gwint lufy - i wymiana tłoka tloczyska i sprezyny i inne pomysły czesto domorosłego mechanika
     

    Załączone pliki:

  2. antykwariusz

    antykwariusz Użytkownik

    Dołączył:
    Wrzesień 29, 2015
    Miasto:
    Wrocław
    U Czechów to pospolita sprawa psucie wiatrówek . Trudno pojąć czemu skoro z kilka tys koron kupi oryginał . Chyba to chęć grzebania
     
  3. veco

    veco Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 28, 2015
    Miasto:
    Wrocław
    czech napisał ze to VZ 47- ciekaw jestem jak to przerobił
     
  4. antykwariusz

    antykwariusz Użytkownik

    Dołączył:
    Wrzesień 29, 2015
    Miasto:
    Wrocław
    W przypadku obywateli Czech to wena twórcza chęć dokonania czegoś unikalnego . wiatrówki te bywają nawet droższe od flobertów z epoki - szczególnie jak ma lvicek i niski numer z początku produkcji powojennej tych wiatrówek .
    Taka wiatrówka może osiągnąć nawet 10-12 tys czeskich koron .
    Ludzie kochają coś robić - mają pragnienia twórcze i ta wiatrówka jest tego doskonałym przykładem.
     
  5. veco

    veco Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 28, 2015
    Miasto:
    Wrocław
    Kupiłem tego kundla VZ 47 - bo raz ze tanio a pozatym to VZ 47 i to z lwiczkiem - ze Strakonic - czyli ze /vycvikowa/ wojenska.- a poza tym ciekaw byłem co to za pomysł na przeróbke i po co.
     

    Załączone pliki:

    • 001.JPG
      001.JPG
      File size:
      1,1 MB
      Wyświetleń:
      4
  6. veco

    veco Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 28, 2015
    Miasto:
    Wrocław
    Teraz wiem co to był za pomysł - Czech Pavel Strasny- miał pomysł jak przerobic VZ 47 by zapolowac na niedzwiedzia - - potrzebował wiecej mocy niz daje typowa VZ 47 - wiec przerobił ja na nabój slepy od KBKs 6 mm- który był wkładany w komorę i odpalany przez ręcznie naciagany mechanizm z iglicą a srut 4,5 był wkładany w zasypnik Vz 47 . Ponoc to fungowało po czesku a dla mnie polaka nie działało poza jednym strzałem bo Czech nie wymyslił do tego wyrzutnika i łuska klinowała sie w komorze a wyciąganie jej to problem. Wiec pan Straszny- popsuł cenna wiatrówke VZ 47 i ale sobie puknął z hukiem.
     

    Załączone pliki:

    • 002.JPG
      002.JPG
      File size:
      1,2 MB
      Wyświetleń:
      4
    • 003.JPG
      003.JPG
      File size:
      1,1 MB
      Wyświetleń:
      5
    • 005.JPG
      005.JPG
      File size:
      1,1 MB
      Wyświetleń:
      5
    • 007.JPG
      007.JPG
      File size:
      1,1 MB
      Wyświetleń:
      6
    • 003.JPG
      003.JPG
      File size:
      1,1 MB
      Wyświetleń:
      6
    • 008.JPG
      008.JPG
      File size:
      1,1 MB
      Wyświetleń:
      4
    • 009.JPG
      009.JPG
      File size:
      1,1 MB
      Wyświetleń:
      4
  7. antykwariusz

    antykwariusz Użytkownik

    Dołączył:
    Wrzesień 29, 2015
    Miasto:
    Wrocław
    Myślałem że mądrzej to zrobił ?
    Zrobił to z tzw minimum pracy maximum korzyści ale nie wydało .
    Niepojęte jak ludzie mają puste łby ? Mógł sprzedać lub zamienić za całkiem fajna floberke które u Czecha sa w wolnej sprzedaży -bez pozwolenia
    Myślę że nie ma sensu jej naprawiać - zostawić i czekać aż trafi się tubus z tej wiatrówki .
    Za dużo roboty dorabiać rurę spawać skrzynkę na spust i naciąg i nie będzie napisów .
    Prędzej czy później trafi się jakiś ogryzek vz 47
     
  8. antykwariusz

    antykwariusz Użytkownik

    Dołączył:
    Wrzesień 29, 2015
    Miasto:
    Wrocław
    Pewnie cały srodek trzeba dokupić - tanio nie będzie - raczej
     
  9. veco

    veco Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 28, 2015
    Miasto:
    Wrocław
    Dla mnie to wyzwanie - rure dospawam tuz za napisami -znalazłem fi 35 - Vz jest grubsza od np Haenela 49 o 3 mm- spust mam- reszte kupie w czechach - kolba tez sie znajdzie z VZ 24 lub z VZ 47 na aukro- moze warto sie pobawic ?
     
  10. veco

    veco Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 28, 2015
    Miasto:
    Wrocław
    kolega antykwariusz - mnie zmotywował - do zajecia sie pomyslem Pawla Strsznego z czech i przerobienie tego poplasniaka z powrotem na wiatrówke -VZ 47 To model wojskowy sygnowany E8x48 a wiec zbrojovka wojskowa z 1948 r jeszcze wczesny model bo to strakonicka i ze lwem - mozna pokusic sie połozyc na mauserowskiej kolbie . Straszny musiał sie dobrze nagłówkowac by ja tak pociac wprowadzajac własne koncepcje. Teraz trzeba te dziury zaspawac i to tak by dalo sie wprowadzic tłoczyskio i tłok
     

    Załączone pliki:

    • 008.JPG
      008.JPG
      File size:
      1,1 MB
      Wyświetleń:
      1
    • 009.JPG
      009.JPG
      File size:
      1,1 MB
      Wyświetleń:
      0
    • 011.JPG
      011.JPG
      File size:
      1,2 MB
      Wyświetleń:
      0
  11. veco

    veco Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 28, 2015
    Miasto:
    Wrocław
    mam kolka VZ 47 - najłatwiej rozebrac w wersji sportowej - bo nie potrzeba rozbierac jej z kolby wojskowej gdzie jest duzo okuc . Co potrzeba od Aloisa Ruliczka z Czech który specjalizuje sie w naprawie tych wiatrówek. 1- uzavera/to pirscien mocujacy zespół tłokowy do kadłuba - cena 99 kc. 2-klika napinaci/ wajcha naciagu/ cena 220 kc - 3- nadpazbi /nakładka na kolbe/ cena 300 kc mauserowska ma wyciecia na celonik i wymaga doróbek - a po co . 4-operna wlozka i sprezyna spustowa ..reszte mam
     

    Załączone pliki:

    • 011.JPG
      011.JPG
      File size:
      1,2 MB
      Wyświetleń:
      3
    • 010.JPG
      010.JPG
      File size:
      1,1 MB
      Wyświetleń:
      4
  12. antykwariusz

    antykwariusz Użytkownik

    Dołączył:
    Wrzesień 29, 2015
    Miasto:
    Wrocław
    Potrzebujesz tej sprężynki inaczej będzie ''KiT''
    W dźwigni zaczepu jest takie małe ''coś'' ono zaskakuje za zabek w tahlo vzduchovecho valca
    bez tej sprężynki naciągniesz i nie zamkniesz . Twoje szyna jest chyba spawana i bez takiego ząbka
    porównaj te 2 szyny 000BF0CXD4FV3RMW-C444.jpg pobrane.jpg
     
  13. veco

    veco Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 28, 2015
    Miasto:
    Wrocław
    po południu rozbiore spust i wyciagne tłok - tam jest tez słaba spręzyna - przy okazji wymienie - i zobacze do VZ 35 w twojej sprawie dorobienia tej czesci
     
  14. antykwariusz

    antykwariusz Użytkownik

    Dołączył:
    Wrzesień 29, 2015
    Miasto:
    Wrocław
    Trudno mi powiedzieć jak i czy będzie działać bez bez tego ząbka i sprężynki ?
    pokaż zdjęcie tego elementu ruchomego w spuście
    tam powinna byc na sprężynce taka mała część w środku w tym frezowanym wgłębieniu .

    Trenowałem szrota tej marki na fali wiec wiem jak działa .
    Rozważ na poważnie obcięcie tej rury przed napisami w dogodnym miejscu i przyspawanie kawałka rury po obwodzie i przyspawanie skrzynki spustowej wcześniej wycinając wzdłużną szparę na wejście obudowy tłoka
    Albo poczekać aż trafi sie TORZO samego tubusa .
    Może być ciężko wspawać tyle ubytków , moze to byc bardzo widoczne trzeba starannie przeanalizować temat ,
    Może ktoś inny się wypowie -podpowie ??
     
  15. antykwariusz

    antykwariusz Użytkownik

    Dołączył:
    Wrzesień 29, 2015
    Miasto:
    Wrocław
    Idę kończyć te bączek do vz 35 , mordęga cokolwiek znaleźć !!
    Mimo błagalnych próśb nikt nic nie ma do tych wiatrówek na naszym ''podwórku''
    P.S tam w skrzynce spustowej sa takie maleńkie dziurki jak po igle na te wąsy boczne od tej sprężynki i tam one muszą wskoczyć
    Czech projektując vz 47 przegiął ''pałę ''
     
  16. antykwariusz

    antykwariusz Użytkownik

    Dołączył:
    Wrzesień 29, 2015
    Miasto:
    Wrocław
    ta sprężynka ciśnie szynę ku górze w procesie naciągania i zamykania , potem sunie się po niej ten mały element w zaczepie spustowym obniża ja i pozwala zamknąc wajchę naciągu , jak nie jest prawidłowo stanie na tym ząbku i ani w przód o cm nie pójdzie - ludzie cisną na chama i łamią ten mały element
     
  17. antykwariusz

    antykwariusz Użytkownik

    Dołączył:
    Wrzesień 29, 2015
    Miasto:
    Wrocław
    ten element jest w zaczepie spustowym podparty sprężynką . pobrane (1).jpg
     
  18. veco

    veco Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 28, 2015
    Miasto:
    Wrocław
    rozebrałem swoja VZ 47- i nie mam tego elementu - a bez niego mój zestaw działa
     
  19. veco

    veco Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 28, 2015
    Miasto:
    Wrocław
    Zastanawiałem sie jak ten Czech Straszny- rozwiazał sprawe strzelania z slepaka 6 mm - teraz wiem - wprowadził rurke 4,5 mm do obudowy tłoka z podajnikiem srutow - bo w innym wypadku cisnienie gazów poszło by do duzej komory tłokowej i nie było by oczekiwanej mocy strzału- widac to na zdjeciach .
     

    Załączone pliki:

    • 001.JPG
      001.JPG
      File size:
      1,1 MB
      Wyświetleń:
      2
    • 002.JPG
      002.JPG
      File size:
      1,1 MB
      Wyświetleń:
      2
    • 003.JPG
      003.JPG
      File size:
      1,1 MB
      Wyświetleń:
      2
    • 004.JPG
      004.JPG
      File size:
      1,1 MB
      Wyświetleń:
      2
  20. veco

    veco Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 28, 2015
    Miasto:
    Wrocław
    kupiłem rurke Fi 35 scianka 2,5 - by z niej zrobic nakładke na otwór w korpusie . Wiatrówka ma fi 34 - wiec rurke scienilismy do tego wymiaru . Trzeba było wyciac w korpusie jeden wiekszy otwór by pozbyc sie tych wszyskich otworków wykonanych przez Pana Strasznego - Teraz z rury wytniemy pasujaca nakładke i tigiem ja przyspawamy do korpusu - a wnętrze wyrównamy nastawnym rozwiertakiem
     

    Załączone pliki:

    • 003.JPG
      003.JPG
      File size:
      923,2 KB
      Wyświetleń:
      2
    • 005.JPG
      005.JPG
      File size:
      1,1 MB
      Wyświetleń:
      2
    • 006.JPG
      006.JPG
      File size:
      1,1 MB
      Wyświetleń:
      2